marique.reismee.nl

Dag 2 en 3

Hey allemaal!

Allereerst sorry voor iedereen die gespamd is door mijn blog:S Pc liep vast en daardoor hebben jullie echt enorm veel mails gehad, sorry en hopelijk gebeurd het niet nog een keer:)

Zal jullie even update over de afgelopen 2 dagen.

Gister zijn we naar de giant buddha geweest met de bus, ritje van 2 uur in het Chinese verkeer, echt een hele ervaring! Was behoorlijk heet weer, geloof warmer als de eerste dag. Eerst wat geluncht voor we aan de grote klim begonnen (hadden ontbijt gemist, waren te laat:S). Bij de ingang bleek dat we 333 trappen ommoesten om de giant buddha te zien. Heel wat zweetverlies later maar in een mooie bosrijpe omgeving kwamen we aan bij de buddha. Was echt een enorme buddha!!! Zijn oor alleen al was 7 meter, in zijn geheel was hij geloof ik 171 meter, uitgehakt uit steen, heel indrukwekkend! Je kwam aan bij zijn hoofd en je kon nog naar beneden om hem helemaal te bewonderen alleen... er stond echt een mega rij met chinese die naar beneden wilde, zou echt meer als een uur geduurd hebben. Hebben besloten om dan maar goed naar beneden te kijken en het daarbij te laten. Er was nog een heel park omheen en daar hebben we nog 2 uur rondgelopen. Was heel mooi en best rustgevend, ondanks alle luidruchtige chinese. Toen we het park uitliepen stonden er allemaal mannetjes met hun fietstaxi klaar om de mensen naar de bus te brengen. Leek ons wel leuk dus zijn in zo,n taxi gestapt, was super leuk! Daarna met de bus weer terug naar het hotel, nog wat gegeten (soort raviolli met tomaten en iets groens erin) en daarna nog gezellig op de kamer gezeten.

Vandaag zijn we met de bus naar ancient town geweest. Is een oude chinese stad. Was een mooie stad, nog behoorlijk groot met allemaal chinese huisjes-winkeltjes. In het middel liep een kanaaltje waar allemaal kinderen en volwassenen met een soort waterpistool elkaar aan het nat spuiten waren, heel leuk om te zien! Ook schorpioenen op stokjes gezien maar voelde me niet heel erg geroepen om die te proeven:P Na daar een tijd te hebben rondgelopen zijn we weer teruggegaan en hebben we net kunfu panda zitten kijken beneden in het hostel.

Tot nu toe bevalt het heel goed! China is echt een land apart en je kan het echt niet vergelijken met een europees land. Top ervaring!

Morgen gaan we met de trein ergens naartoe, geloof een andere buddha maar dat zien we morgen wel. Hou jullie op de hoogte!!

xxxx

ps manouk goed om te horen dat het bij jou niet zo erg was want krijg er best wel de kriebels van, ben al een paar keer ,s nachts wakker geschrokken en meteen gekeken of er geen spin bij mijn hoofd zat:P Hou jou woorden maar goed in gedachten;)