marique.reismee.nl

Regen, regen en nog meer regen

hey allemaal,

Hier weer een update uit Chengdu! Afgelopen 2 dagen was het hier heel slecht weer, hoop regen gehad. Beetje jammer maar nog wel een aantal dingen kunnen doen en gelukkig is het vandaag wel weer droog.

Donderdag zijn we met de hoge snelheidstrein naar een berg geweest ergens een stuk buiten Chengdu. Moesten vroeg op want moesten de trein van half 10 hebben maar moesten naar het treinstation met de metro. De trein was heel mooi, schoon en niet onder de graffiti. Stonden zelfs vrouwtjes helemaal in mantelpakje op het station, heel luxe allemaal. Eenmaal aangekomen bij de berg moesten we kiezen of we de cultuurzijde van de berg wilde bekijken of de natuurzijde. Hebben gekozen voor de natuurzijde. Moesten dan met de bus naar de andere kant van de berg. Was echt een supper mooie rit daar naartoe, door het bos heen, heel mooi groen maar ook wel beetje misterieus door de mist die er hing net alsof het heel vroeg in de morgen was terwijl het al tegen 12 was. Toen we bij het eindehalte aankwamen hebben we eerste gelunched. Daarna zijn we naar boven gelopen. Was trouwens het gebied waar de aardbeving 3 jaar geleden alles heeft verwoest dus werd volop gebouwd en zag nog best wel wat puin liggen overal. Voor de berg beklommen gingen we door een andere ancient town, met heel veel gedroogd vlees, jak:( Toen kwamen we de trappen die ons naar boven zouden lijden. Chinese houden echt van trappen want zijn er echt enorm veel en ook overal. Was ondertussen behoorlijk warm geworden dus was best een heffie tocht. Liepen wel langs een beekje en was een super mooie tocht, echt van genoten, even uit de mensenmassa in de stad. Konden helaas niet helemaal naar boven omdat we weer op tijd beneden moesten zijn voor de trein. Wel heel grappig want er zijn heel veel chinese die gewoon op hun hakken de klim naar boven maken, echt idioot! Had mijn birckenstocks aan en het is dat het regende die morgen en ik niet precies wist wat we gingen doen anders had ik stevige schoenen aangetrokken. Maar ze leken er totaal geen moeite mee te hebben. Na de lange reis (meer als 2 uur) weer terug te zijn in Chengdu zijn we meteen gaan eten en daarna lekker terug naar het hostel. Filmpje gekeken en toen lekker slapen.

Vrijdag was het echt heel slecht weer. Heeft de hele dag heel hard geregend:( Hebben uitgeslapen, waren allemaal heel moe en slaap ook niet echt goed hier dus was wel even lekker, en zijn daarna toch maar op pad gegaan. Zijn met de metro naar een tempel geweest. Was een mooie tempel en het complex eromheen was ook mooi maar door de regen was het toch een beetje mistroostig. Daarna ook maar besloten om terug te gaan naar het hostel en niet meer naar een andere oude chinese straat te gaan. Terug in het hostel lekker opgewarmt en weer filmpje gekeken (love and other drugs).

Vandaag en morgen hebben we vrije tijd omdat Tina (onze gids) de andere mensen van het vliegveld moet halen. Tot nu toe (is nu half 2) hebben we alleen nog maar geluncht en verder niet zo veel maar is best ok. Straks gaan we nog even de stad in en om 6uur ontmoeten we een zweedse jongen die ook naar de panda base gaat. Morgen komen er nog 7 andere mensen. Ben benieuwd want de meiden waarmee ik deze week zat zijn wel aardig maar hebben over alles wel wat te klagen en ben dat behoorlijk zat. Beinvloed de sfeer en mijn humeur wordt er ook niet echt beter op. Zat er gister dan ook een beetje doorheen maar gaat gelukkig vandaag al weer wat beter. Maar even hard hopen dat de nieuwe mensen een stuk leuker zijn:)

Maandag naar de panda base en ben heel benieuwd hoe het daar is. Door alle verhalen toch wel een beetje huiverig maar zal allemaal wel meevallen, hoop alleen niet dat ik die grote spinnen te zien krijg;)

Groetjes uit Chengdu:D

Judith

Hey Marique,
Hopen dat je nu geen klagende mensen in de groep hebt. Heel leuk om je verhalen zo te lezen. En geniet van de panda's!!
xxx

sophia ( je liefste collega)

hoe die klagende mensen lijkt een beetje op het werk:P
leuk om te lezen dat je het leuk heb en interessant vind..
veel succes nog met je verdere reis..